BMW R18

Op dit moment zijn beschikbaar de R 18 en de R 18 Transcontinental.

De normale losse daghuurprijs is € 135,-, maar met een speciaal abonnement betaal je eenmalig € 399,- voor 5 x daghuur, dus nog geen € 80,- per dag! Je kunt deze aansluitend of los van elkaar in dagen vooraf reserveren, wanneer jou het schikt.

Ben je van plan een BMW motorfiets te kopen, maar twijfel je nog of je favoriete BMW aan je eisen voldoet? Huur hem een dag of langer en je vragen worden beantwoord. 

Om optimaal gebruik te kunnen maken van de motorfiets bieden we je een uitgebreide keuze in huurperiodes en modellen. Je huurt al een motorfiets vanaf € 50,- per dag!
 

BMW R18 styling geinspireerd op fameuze voorgangers 

Met de nieuwe BMW R 18 voegt BMW Motorrad aan zijn Heritage line-up een oppermachtige cruiser toe. Niet eerder had een BMW motorfiets zoveel kenmerken van vroegere, roemruchte modellen – zowel technisch als in termen van design en styling. 

De styling van de R 18 is overduidelijk geïnspireerd op fameuze voorgangers, zoals de BMW R 5, en weerspiegelt de essentie van een motorfiets: puristisch, met ongecompliceerde technologie en een boxermotor als epicentrum van rijplezier, gecombineerd met ‘good vibrations’. Klassiek design ontmoet moderne technologie wat resulteert in een fascinerend totaalconcept – De R 18 biedt een rijbeleving die zowel gecultiveerd als zinnenprikkelend is.

BMW R18 prijs

vanaf 318,- euro per maand

U wilt natuurlijk weten; 'Wat mag de BMW R 18 kosten?' 

De BMW R 18 is te verkrijgen voor een consumentenadviesprijs vanaf € 27.200,- en te financieren via BMW Motorrad 3asy Ride vanaf € 318,- per maand.*

De geheel nieuwe BMW R 18 – de oppermachtige cruiser met historische wortels – staat momenteel in onze showroom. De styling die overduidelijk is geïnspireerd op fameuze voorgangers, zoals de BMW R 5, in combinatie met de nieuw ontwikkelde tweecilinder ‘Big Boxer’-motor zorgen ervoor dat de rijbeleving van de BMW R 18 zowel gecultiveerd als zinnenprikkelend is. Klassiek design ontmoet moderne technologie wat resulteert in een fascinerend totaalconcept.


 

BMW R 18 Classic

Nostalgische toermotor

De R 18 Classic kan worden bestempeld als een nostalgische toermotor. Deze motorfiets doet denken aan de allereerste cruisers die geschikt waren voor mooie lange toertochten.

Het dubbele lijnenwerk op de R 18 Classic First Edition haalt tijdloze kenmerken uit de BMW Motorrad geschiedenis aan. Qua cilinderinhoud is dit de krachtigste boxer die BMW ooit heeft gebouwd. Dit is dan ook echt het hart van de machine. 

Denk je aan de R 18 Classic, dan denk je aan ontspannen toertochten en puur plezier op de weg. 

BMW R18 specs: 'De grootste BMW boxermotor aller tijden met altijd ruim voldoende koppel'.

Een nieuw ontwikkelde tweecilinder boxermotor vormt het kloppend hart van de BMW R 18 – de ‘Big Boxer’. Met zijn imposante uiterlijk en bouwwijze oogt hij als de traditionele luchtgekoelde boxermotoren die een heel eigen en inspirerende rijbeleving bieden, al sinds 1923 toen BMW Motorrad begon met productie motorfietsen. De R 18 heeft de grootste in serie geproduceerde boxermotor ooit met een cilinderinhoud van 1.802 cm3. De krachtbron levert een vermogen van 67 kW (91 pk) bij 4.750 toeren per minuut. Tussen 2.000 en 4.000 toeren per minuut is altijd meer dan 150 Nm aan koppel voor handen. Deze immense trekkracht gaat gepaard met een vol en oren strelend uitlaatgeluid.

BMW R 18 4x

Nog meer BMW R18 specs: Dubbel wiegframe van stalen buizen en swingarm met cardan

De BMW R 18 heeft een dubbel wiegframe van stalen buizen. BMW Motorrad heeft een traditie met dit frametype. Buitengewone productiekwaliteit en nauwgezette aandacht voor detail blijkt uit de haast naadloze lasverbindingen van de buizen en uit de gegoten of gesmede delen. Net als bij de legendarische BMW R 5 is er sprake van een swingarm met cardanaandrijving die in een authentieke stijl is opgebouwd met boutverbindingen.

Telescopische voorvork, cantilever veerunit achter, spaakwielen en schijfremmen

De vering en demping van de BMW R 18 hebben geen elektronische instellingen. De telescopische voorvork en de centrale veerunit achter met progressieve demping en instelbare veervoorspanning verzekeren niettemin een superieure wielgeleiding en prima veercomfort. Net als bij de BMW R 5 schuiven de bewegende vorkbenen in een omhullende kraag. De veerbenen hebben een diameter van 49 millimeter. De veerweg voor bedraagt 120 millimeter en achter is die 90 millimeter. Het remsysteem van de nieuwe BMW R 18 opereert met dubbele schijven voor en een enkele schijf achter met vaste vierzuiger remklauwen. De spaakwielen dragen in hoge mate bij aan de stijlvolle 'heritage' look.

A Bavarian Soul Story, Het ontstaan van de BMW R18

R18 Concept film & foto's

Heritage Collection 2020

Heritage Collection 2020

Op het Pure&Crafted festival in Amsterdam is een kledinglijn gepresenteerd die specifiek gefocust is op het Heritage segment. De BMW Motorrad Heritage Collection 2020 biedt een breed scala aan nieuwe items, van leren jassen tot denim outfits, evenals motorhandschoenen en karakteristieke laarzen. 

Uiteraard gaan we deze mooie collectie aan ons assortiment toevoegen en zullen je via onze nieuwsbrief op de hoogte houden over de beschikbaarheid. Wil je als eerste op de hoogte worden gebracht van al het nieuws rond de BMW R18, schrijf je dan in voor de speciale R18 nieuwsbrief van BMW Nederland. Klik op de link eerder op deze pagina. 

R18 `The Revival Birdcage`

R18 the “Departed”

Nieuwe R 18 Transcontinental Big Boxer

Inmiddels zijn ook de BMW r 18 B en de BMW R 18 Transcontinental geïntroduceerd in onze showroom begin september.