De BMW R 1250 RS heeft wat ons betreft de grootste aanpassing ondergaan. De combinatie van extra vermogen en toegenomen souplesse past als geen ander bij de sportieve RS. Daarnaast is het design strakker en sportiever geworden
BMW R 1250 rs: Nieuwe generatie boxer
Het nieuwe boxerblok is de grootste vernieuwing van deze motorfiets. Een motorblok met een hele bijzondere BMW innovatie. In dit motorblok is voor het eerst de BMW CamShift technologie toegepast. De inlaatnokkenassen zijn voorzien van twee nokprofielen per inlaatklep. Door de gehele nokkenas te verschuiven kan gewisseld worden tussen de nok die geoptimaliseerd is voor efficiënt en soepele motorloop en de nok voor maximaal koppel en vermogen. Die wissel duurt slechts 15 ms en is daardoor niet voelbaar voor de bereider en geloof ons, we hebben het geprobeerd op te zoeken! Verder is de cilinderinhoud toegenomen van 1.170 cc naar 1.254 cc. Het nieuwe blok levert daarmee 136 pk en 143 Nm koppel. Als bonus loopt het blok ook stationair mooier rond en zijn er minder mechanische geluiden waarneembaar.
Standaarduitrusting uitgebreid.
Standaard is de RS nu uitgerust met 2 symmetrische LED koplampen. Optioneel zijn deze uit te breiden met LED dagrijverlichting direct onder, in plaat van centraal tussen de koplampen. Daarnaast is het TFT Connectivity Display en het Hill Start Control standaard aanwezig op elke R 1250 RS. Naast heldere en overzichtelijke weergave van de standaard motorfietsinformatie is het mogelijk om basis navigatie, telefonie en muziek te bedienen via het 6.5 inch display. Omdat het display van de R 1200 RS wat klein was voor alle informatie vinden wij dit een grote verbetering!
Optisch aangescherpt en in nieuwe kleurstellingen leverbaar.
De RS heeft de grootste optische veranderingen ondergaan van de 5 boxers. De voorzijde is scherper en strakker geworden en de nieuwe LED koplampen onderstrepen het sportieve design. De motorfiets is leverbaar in 4 verschillende kleurstellingen. Standaard is de motor uitgevoerd in de chique Black Storm Metallic. Optioneel is hij verkrijgbaar in het Stijlvariant Sport en Stijlvariant Exclusive. De sportive uitvoering is in Austin Yellow Metallic waarbij de motorfiets wordt voorzien van een motorspoiler en de metaal look tankcover. De Exclusive heeft dezelfde tankcover als de sport maar is in kleur Imperial Blue metallic uitgevoerd zonder motorspoiler. Als je dit nog niet bijzonder genoeg vindt kun je kiezen voor de Option 719 Startdust Metallic.
Zie hieronder bewegende beelden van deze bijzonder nieuwe motorfiets en kom hem live bekijken bij Simako BDM in Apeldoorn of Elst.
In Apeldoorn hebben we de RS in Austin Yellow Metallic (sport uitvoering) & Imperial Blue Metallic (exclusive uitvoering)
In Elst kun je hem komen bewonderen in de speciale Option 719 kleurstelling Stardust Metallic & Imperial Blue Metallic (exclusive uitvoering)